SCUDETTO


Sacchi: "Milan to ogromny znak zapytania. Niepewność króluje. Nowy trener? Polecam Sarriego i De Zerbiego"

7 maja 2024, 11:40, Redakcja Aktualności
Sacchi:

Milan praktycznie zakończył sezon po eliminacji z Ligi Europy. Notowane wyniki są rozczarowujące, Rossoneri nie wygrali od początku zeszłego miesiąca. W tym wszystkim pojawiają się nowe nazwiska na stanowisko nowego trenera i dziesiątki kolejnych w odniesieniu do nowego napastnika. Arrigo Sacchi w wywiadzie udzielonym na łamach LGdS wypowiedział się na temat sytuacji Milanu: "Patrząc z zewnątrz, świat Milanu jawi się jako ogromny znak zapytania. Co zamierzają zrobić? Kogo wybiorą na nowego trenera? Którzy zawodnicy zostaną potwierdzeni na nowy sezon, a którzy odesłani do odejścia? Niepewność króluje i szczerze mówiąc: nie jest to dobra wiadomość dla kibiców Milanu. Odnosi się wrażenie, że pomysłów na to, jaka powinna być przyszłość, jest niewiele..."

Arrigo Sacchi skomentował również sytuację dotyczącą obsady ławki trenerskiej Milanu: "Jeżeli nie chcą Piolego i nie chcą wydawać dużych pieniędzy, powinni poszukać trenera-stratega, który wie, jak ulepszyć zespół i zawodników, których ma do dyspozycji. Być może Włoch, a nie ktoś z zagranicy, ponieważ zagraniczny trener ma duże trudności w Serie A. Przystosowanie się do mentalności tutaj panującej zajmie mu co najmniej pięć lub sześć miesięcy. Będzie musiał zrozumieć dynamikę, wejść w mechanizmy. Czytam natomiast o wielu nazwiskach zagranicznych trenerów: Portugalczyków, Francuzów, Hiszpanów, Argentyńczyków... No cóż, nie szedłbym w tym kierunku. Gra w piłkę możną we Włoszech jest trudna dla Włocha, a co dopiero dla kogoś, kto przychodzi z zagranicy".

"Kilka lat temu poleciłem Maurizio Sarriego Silvio Berlusconiemu. Nie posłuchał mnie. A teraz po raz kolejny mam ochotę zaproponować transfer Sarriego do AC Milan. Jest dobry, bardzo dobry. Może nie jest bardzo sympatyczny, zgadzam się, ale ważne jest to, że wie, jak dobrze wykonywać swoją pracę. Myślę, że nadaje się na rozpoczęcie sezonu, pod warunkiem, że zapewni mu się najlepsze warunki, aby móc dać z siebie wszystko, a co za tym idzie, by mógł mieć zawodników, o których prosi. Sedno sprawy zawsze tkwi w tym: kto wybiera zawodników? Jak są oni oceniani? Czy znane są wszystkie cechy charakteru, a nie tylko kwestie techniczne?"

"Piłkarze powinni być wybierani na podstawie tego, jak pasują do projektu trenera: powinni być funkcjonalni w grze. Jeśli potrzebuje się ciężko pracującego pomocnika, nie można wybrać klasycznego rozgrywającego itd. Zamiast tego czytam, że chociaż trener nie został wybrany, to już zidentyfikowano zawodników, na których należy się skupić w następnym sezonie. To nie jest dobry sposób na budowanie zwycięskiego projektu. Kiedy dołączyłem do Milanu, pozbyłem się tych, którzy nie wydawali się pasować do moich pomysłów lub tych, którzy nie dawali mi gwarancji dobrych występów, a Berlusconi wspierał mnie w tym wszystkim".

"Podążając ścieżką trenerów-strategów, innym nazwiskiem, które przychodzi mi na myśl i które polecam Milanowi jest Roberto De Zerbi. Ma cechy techniczne i ludzkie, jest osobą konkretną, ma innowacyjne pomysły i prowadzone przez niego drużyny grają piłkę na najwyższym poziomie".



37 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
edinho
edinho
8 maja 2024, 23:04
A moze tak młody Ancelotti.
0
Paolo03
Paolo03
7 maja 2024, 20:47
Ma w sumie rację po części.
Spójrzmy na trenerów których mamy obecnie w Serie A. W danym momencie mamy tylko dwójkę trenerów na 20 zespołów którzy nie są Włochami. Juric - Torino, Tudor - Lazio... nie tak dawno nawet w Lazio był Włoch.
0
Vol'jin
Vol'jin
7 maja 2024, 22:27
no fajnie ale Jurić grał w Italii i zaczynał karierę trenerską we Włoszech
Tudor to samo

nijak to ma się do bycia "stranierim"
Edytowano dnia: 7 maja 2024, 22:28
0
Pablo78
Pablo78
7 maja 2024, 18:49
Pioli nadal trzymany 4 mecze bez zwycięstwa. Powinien to dokończyć trener rezerw lub ktoś inny a nie osoba która wie że i tak odchodzi. Potem ledwo remis z beniaminkiem genuą. I co z cagliari też strata punktów???
1
szyka
7 maja 2024, 20:56
juz chyba nawet 6
0
kocyk
kocyk
7 maja 2024, 18:23
Pełna zgoda. Z wszystkich trenerów to właśnie Conte albo Sarri powinni być naszym pierwszym wyborem. Conte ze względu na jego wymagania finansowe i osobowość jest chyba mało realny. No i chiałby mieć duży wpływ na mercato. Nie to, że mi to przeszkadza, ale taka mieszanka to chyba nie bardzo będzie pasować do tego zarządu. Za to Sarri miał zawsze dobre, albo bardzo dobre wyniki. Napoli za jego czasów grało świetnie. W Chelsea też się sprawdził. Słabiej poszła mu Liga Mistrzów z Juve no ale potem miał znakomity sezon w Lazio. Tego ostatniego sezonu bym mu nie liczył bo nie dostał żadnych wzmocnień. Cała reszta trenerów to mniej lub bardziej ryzykowne warianty.
0
#3#6
#3#6
7 maja 2024, 17:40
Rzadko się z nim zgadzam ale to są właściwie dwa jedyne rozwiązania w przypadku zwolnienia Piolego

Każda inna kandydatura = brak ligi mistrzów next season

Ew. Motta, a najlepiej Xabi Alonso ale to jest raczej z gatunku nigdy się nie wydarzy
Edytowano dnia: 7 maja 2024, 17:41
0
Pablo78
Pablo78
7 maja 2024, 18:49
alonso przedłużył w Bayerze Leverkusen.
1
GWIDON1979
GWIDON1979
7 maja 2024, 17:36
Do sztabu powinien być włączony M Tassotti
U Szewy robił świetną robotę
1
DarQ
DarQ
7 maja 2024, 17:35
Dawać Sacchiego na trenejro. Drugi raz podźwignie.....i przestanie smęcić. Dostanie 1 mln za sezon i się przeżegna ze szczęścia bo ostatnio dostał 5 razy mniej.
0
ArturWpr
ArturWpr
7 maja 2024, 16:46
De Zerbi wychowanek Milanu przecież. Więc czemu nie?
0
landik
7 maja 2024, 17:05
Bo jest przehajpowany.
0
Trzesuaf
Trzesuaf
7 maja 2024, 16:37
Na obu bym przymknął oko i spojrzał z nadzieją w przyszłość. Ale oczywiście nie jarałbym się tak jak Conte, Kloppem czy innym Tuchelem.
0
landik
7 maja 2024, 16:21
A może Enzo Maresca? xD
0
nadgnity
nadgnity
7 maja 2024, 17:05
Prędzej Fabio :)
1
Rafał0209
Rafał0209
7 maja 2024, 16:00
Casting na trenera wygra ten którego nie będzie obchodzić mercato, więc zostaną najtwardsi pod koniec sierpnia, jeszcze łysy założy perukę zapuści wąsa i się wkręci
0
GianpaoloM3
GianpaoloM3
7 maja 2024, 15:43
Drodzy administratorzy, zaktualizujcie proszę tabelę po lewej stronie i system awansów do europejskich pucharów, ponieważ Włochy otrzymały piąte miejsce uprawniające do gry w Lidze Mistrzów.
2
p_sommer
p_sommer
7 maja 2024, 15:41
U Nas po staremu, co sezon w budowie.
Tymczasem biedni, zadłużeni sąsiedzi z niebieskiej części Mediolanu od finału LM po wyszycie drugiej gwiazdki.
Milanie, co się z Tobą dzieje?
2
Bandon
Bandon
7 maja 2024, 14:24
Jak Sacchi zazwyczaj plecie farmazony, tak tutaj w sumie suche fakty podał. Co jest raczej niepopularną opinią, Sarriego też bym widział w Milanie. Napoli za jego czasów grało piękną piłkę, z Chelsea mistrzostwo, z Juve mistrzostwo, a to co mi chyba najbardziej imponuje - drugie miejsce z Lazio. Tam nie mógł liczyć na żaden transfer, a zajął drugie miejsce, przed budowanym za miliony Interem, czy z dwa razy mocniejszym składem Milanem.
2
landik
7 maja 2024, 14:28
Gdzie on zdobył mistrza z Chelsea? xD
0
muamba_kabumba
muamba_kabumba
7 maja 2024, 14:32
Z Chelsea 3 miejsce zajął + LE ugrał zdaje się. Jego kadencja chyba przypada na okres bana transferowego dla CFC (tutaj pewien nie jestem).
0
Bandon
Bandon
7 maja 2024, 14:32
Tak, tak, pomyliło mi się z LE i z tym pucharem ligi.
0
marcinomilano
7 maja 2024, 14:36
Do usunięcia
Edytowano dnia: 7 maja 2024, 14:37
0
matten
matten
7 maja 2024, 13:09
Ja dałbym drugą szansę Giampaolo.
9
adamos
adamos
7 maja 2024, 14:59
podobno Nawałka chciałby trenować zespół z Serie A
0
BadMad
BadMad
7 maja 2024, 15:16
Nawałka ...myślę ,że Czesio bardziej przebiera nogami,po pelnej sukcesów przygodzie na dalekim wschodzie.
0
Jaca23
7 maja 2024, 12:29
Jestem zwolennikiem Sarriego, ale skoro poleca go Sacchi to chyba muszę się nad tym poważnie zastanowić (° ͜ʖ °)

Jednak z fragmentem, że to trener powinien brać udział przy doborze nowych zawodników oraz wystawianiem playmakera zamiast DP, zgadzam się w stu procentach.
Edytowano dnia: 7 maja 2024, 12:32
4
muamba_kabumba
muamba_kabumba
7 maja 2024, 12:24
Co tu dużo mówić. Ma chłop sporo racji. Nieraz zdąża mu się palnąć coś oderwanego od rzeczywistości ale tym razem trz ba mu oddać, że trafił w sedno.
3
kozik___13
kozik___13
7 maja 2024, 12:10
Przecież on nie wie co chcą zrobić. Pioli mógł zostać ale przegrał LE. To normalne że teraz zaczęli szukać trenera. Co do drużyny to bez trenera niczego nie wymyślą nowego więc najpierw musi być nowy coach
0
patoo_07
patoo_07
7 maja 2024, 11:58
Z tym, że włoscy trenerzy mają problem ze zrozumieniem europejskiego futbolu, bo poza Carlo i swego czasu Allegrim (który jednak nic nie wygrał), to występy włoskich misterów w LM to katastrofa.
0
MilanFanJ
MilanFanJ
7 maja 2024, 11:55
Coś w tym jest z zagranicznymi trenerami w ostatnich 20 latach. Tylko Mourinho z Interem wygrywał ligę, a tak to sami Włosi
0
Vol'jin
Vol'jin
7 maja 2024, 12:13
A ilu ich było? Fonseca i Mou z zewnątrz. Trenerów wychowanych we włoskim systemie/ex piłkarzy nie liczę. Jurić czy Tudor się nie wliczają

Zamknięte środowisko i tyle. Stranierich to na palcach jednej ręki można liczyć w ostatnich latach
0
Von Strauss
Von Strauss
7 maja 2024, 13:13
Ilu niewłoskich trenerów miało posady we włoskich klubach liczących się w Serie A?

Mou, Garcia (w Romie 2x2 miejsce), Enrique, Fonseca, Benitez, de Boer, ktoś więcej?
0
bogiel
bogiel
7 maja 2024, 13:20
Przecież Fonseca jest "włoski" tak jak Tudor czy śp. Mihajlovic
1
Vol'jin
Vol'jin
7 maja 2024, 15:39
Teraz tak :] czy Garcia po dołączeniu do Napoli
0
Zuber
Zuber
7 maja 2024, 11:44
Właśnie czytałem to w języku angielskim, szkoda, że ktoś to przetłumaczył tylko w połowie. Chłop poleca nam Sarriego i De Zerbiego. Sacchi czasami jest odklejony, ale teraz idealnie wytknął Pioliemu to, że na miejsce ciężko pracującego pomocnika nie ustawia się playmakera. Powiedział też, że tak się nie buduje zwycięskiego projektu jak oni to robią. :D
Edytowano dnia: 7 maja 2024, 11:46
6
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
7 maja 2024, 11:41
Spostrzegawczy jak Sacchi.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się